درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403 - 04:46   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر

  فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی: ابزارها و تاکتیک‌های نوظهور برای ارتباطات مؤثرتر


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست

  اطلاعات غلط و اطلاعات نادرست


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تکنیک شش کلاه تفکر
  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی
  ارتباطات شرکتی
  گناه جهـــل من
  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول
  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن
  شش اولویت جدید مدیران عامل
  جادوی تنوع
  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست
  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4648صفحه نخست » فروشگاه آنلاین کتاب‌های روابط‌عمومیدوشنبه، 28 مرداد 1392 - 03:50
دانلود کتاب  رسانه ایرانی: تناقض مدرنیته
 غلام خیابانی فارغ‌التحصیل رشته ارتباطات و رسانه‌های جمعی از دانشگاه وست مینستر و استاد مطالعات رسانه‌ای در دانشگاه ساسکس و عضو مدیر شورای موسسه روابط نژادی در انگلستان است. مطالعات وی در زمینه تغییر اجتماعی و رسانه با رویکرد ایران و نژادپرستی و اسلام هراسی در انگلیس است. خیابانی  کتاب «بلگستان» را نیز به رشته تحریر در آورده است.
  

 

 

کتاب لاتین/ «رسانه ایرانی: تناقض مدرنیته»، خیابانی، غلام، انتشارات روتلج ۲۰۱۰/ ۲۶۲ صفحه.

Khiabany, Gholam, “Iranian Media: the Paradox of Modernity”, Routledge Publication, 2010.

 غلام خیابانی فارغ‌التحصیل رشته ارتباطات و رسانه‌های جمعی از دانشگاه وست مینستر و استاد مطالعات رسانه‌ای در دانشگاه ساسکس و عضو مدیر شورای موسسه روابط نژادی در انگلستان است. مطالعات وی در زمینه تغییر اجتماعی و رسانه با رویکرد ایران و نژادپرستی و اسلام هراسی در انگلیس است. خیابانی  کتاب «بلگستان» را نیز به رشته تحریر در آورده است.

نویسنده به بررسی انتقادی رسانه‌ها به ویژه مطبوعات جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد، رسانه‌ای که نمی‌توان آن را تنها بر حسب «ایدئولوژی اسلامی» یا «دوگانه نظریه نوسازی» فهم کرد. نویسنده ابعاد مهمی از توسعه‌یافتگی و عدم توسعه‌یافتگی رسانه ایران را در تعامل متقابل با انقلاب، دولت، دین و اقتصاد تبیین می‌کند.

 

 به طور ویژه بعضی از مباحث و موضوعاتی که در کتاب مطرح می‌شود عبارتند از:

«ضرورت فرهنگی، ارزش‌ها و رسانه»

 به بررسی پارادایم توسعه و فرهنگ و سنت می‌پردازد و مباحث انتقادی حمید مولانا در راستای نقد رسانه‌های غربی و شرق‌شناسی را مطرح می‌کند.

 

«دولت و رسانه: نقطه‌ای کور»

 به بررسی روابط پیچیده دولت و تولید نمادین و فرهنگی می‌پردازد و الگوهای مختلف رسانه را در تعامل با قدرت سیاسی مورد مداقه قرار می‌دهد.

 

 رسانه، دولت و اهمیت مالکیت رسانه

 به بررسی اقتصاد سیاسی، آزادسازی و خصوصی‌سازی رسانه می‌پردازد.

 

اهمیت نمونه ایران

 به بررسی جایگاه سیاسی و رسانه‌ای انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد. به طور کلی کتاب حاضر دارای هشت بخش می‌باشد که عبارتند از:

 

دین، دولت و فرهنگ: فراتر از استثناگرایی اسلامی

نویسنده در این فصل ایده «استثناگرایی اسلامی» را مطرح می‌کند و آن را الگوی مناسبی برای تحلیل واقعیت ایران می‌داند، نقطه عطف این ایده بر برخورد «سنت» و «مدرنیته» می‌باشد.

 

آیا یک نظریه ارتباطات اسلامی وجود دارد؟

 این فصل به امکان وجود نظریه اسلامی ارتباطات می‌پردازد. آن با بررسی نظریه‌های رسانه بین‌المللی و کاستی‌های مطالعات فرهنگی در مواجه با دین، زمینه نقد یک نظریه خاصِ ارتباطات را فراهم می‌سازد. سپس خطوط اصلی ارتباطات اسلامی را ترسیم می‌کند و در ادامه به بررسی انتقادی بعضی از نوشته‌های نظری در این حیطه می‌پردازد، به ویژه مطالعات حمید مولانا که امکان دیدگاه اسلامی برجسته و خاص در زمینه ارتباطات و تفاوت بنیادی آن با نظریه غربی ارتباطات را مطرح می‌کند. از آنجا که این دیدگاه‌ها مرتبط با فضای رسانه‌ای ایران است، فصل حاضر ایده نظریه ارتباطات اسلامی با تاکید خاص بر واقعیت‌های تجربی ایرانی را ارائه می‌کند.

 

مطبوعات ایرانی: تناقض مدرنیته

 تحلیلی تاریخی از توسعه مطبوعات ایرانی ارائه می‌کند و شواهدی مبنی بر وابستگی مطبوعات ایرانی به ساختارهای سیاسی و اقتصادی دولت را نشان می‌دهد. نویسنده در ادامه به بررسی مالکیت رسانه، بازیگران اصلی در بازار مطبوعات و نقش مهم دولت در بازار مطبوعات می‌پردازد. مباحث این فصل متناسب با نظریه‌های لیبرال رسانه و نقش دولت در توسعه کشور می‌باشد.

 

ظهور فضاهای عمومی و محدودیت های مطبوعات

 این فصل کتاب روابط متقابل سیاست و مطبوعات و نقش آنها در توسعه و رشد نظام‌ها و ارزش‌های دموکراتیک را بررسی می‌کند و تاریخی از مطبوعات ایرانی را مطرح می‌کند که جدا از تاریخ قدرت در ایران نیست.

 

مطبوعات، دولت و جامعه مدنی: ابهام‌ها و واقعیت‌ها

به نقش جامعه مدنی، روشنفکران معاصر و ماهیت بحث‌ انگیز آزادی مطبوعات اشاره می‌کند. این فصل تعاریف و رویکردهای مختلف مفهوم جامعه مدنی و واکنش‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران نسبت به این مفهوم را مطرح می‌کند. در ادامه به بررسی روابط متقابل رسانه و دولت و به توصیف فضای سیاسی جدید ایران بعد از ۱۹۹۷ می‌پردازد.

 

سیاست رسانه ها در جمهوری اسلامی: حقوق، منافع نهادی و کنترل

فصل ششم به مطالعه مشکلات و تناقضات دولت اسلامی و سیاست‌های فرهنگی ایران در مواجهه با مطبوعات و اینترنت می‌پردازد. این فصل در دو بخش مجزا به بررسی حقوق مطبوعات، تعاریف و محدویت‌های مطبوعات و بازار مطبوعات و همچنین تلاش دولت در کنترل و محدودیت‌سازی اینترنت و تکنولوژی‌های جدید رسانه‌ای می‌پردازد.

 

سیاست های پخشکننده سمعی - بصری: تداوم، تغییر، توسعه و کنترل

به بررسی مسائل و تناقضات رسانه‌های سمعی- بصری و توسعه تلویزیون در ایران می‌پردازد. نویسنده تلویزیون را ابزاری در خدمت دولت می‌داند که به واسطه آن نوسازی، کنترل و اتحاد ملی را فراهم می‌سازد و همچنین اهمیت تغییرات در سیاست‌های دولت و تنش دیالکتیک میان «منطق پایتخت» و «منطق مرزی» را در دهه اخیر بررسی می‌کند. و مباحثی در زمینه خصوصی‌سازی رسانه و شبکه‌های سمعی- بصری را مطرح می‌کند.

 

مطبوعات زنان و ماهیت جنسی‌شده فضای عمومی

 این فصل با یک رهیافت شرق‌شناسی و اسلامی به بررسی نقش زنان در زندگی عمومی، روابط پویا میان حضور زنان در سیاست، تاثیرات گسترده مطبوعات زنان و روزنامه‌نگاران زن می‌پردازد.

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  تکنیک شش کلاه تفکر


  استراتژی تحول دیجیتال: پل‌هایی برای ساختن


  شش اولویت جدید مدیران عامل


  راهبرد تمرکز بر مخاطبان هدف در روابط‌عمومی


  چگونه روابط‌عمومی و ارتباطات می‌تواند به ایجاد شهرت برند کمک کند؟


  جادوی تنوع


  راه‌های ایجاد فرهنگ مسوولیت‌‌‌پذیری و پاسخگویی


  سکوت نشانه‌ی قدرت تفکر و عزت نفس ماست


  صنعت مراقبت‌های بهداشتی: ارایه یک داستان، نه یک محصول


  گناه جهـــل من


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد